Skip to content
Home » Važnost digitalnog marketinga

Važnost digitalnog marketinga

Digitalni marketing ima za cilj promovisanje proizvoda na digitalnim medijima kao što su: marketing na društvenim mrežama, marketing na pretraživačima kao što su Google, Bing, Yahoo i dr, Youtube, marketing putem e-mail pošte i slično.

Najzastupljeniji je marketing na društvenim mrežama Facebook i Instagram, koji je danas neizostavan dio komunikacijske strategije uspješnog poslovanja preduzeća, posebno onih čiji su kupci fizičke osobe.

Razlog tome jeste internet, koji je najbrže rastući medij ikad. Dok je televiziji trebalo 13 godina da stekne 50 miliona korisnika, a radiju 38 godina, internet je to uspio za samo 4 godine i nastavlja da raste. Istraživanja su pokazala da je ljudima lakše odreći se telezivije nego interneta 🙂

U poslednjih nekoliko godina, članovi društvenih medija sve više postaju poslovni ljudi koji otvaraju stranice svoje firme. Zbog čega? Društvene mreže pružaju mnogo načina da ciljano objavite ono što želite da se zna.

U procesu sprovođenja digitalnog marketinga, preduzeće može da iskoristi web sajtove, pretraživače, blogove, društvene medije, video materijal, e-poštu i ostale kanale kako bi došlo do kupaca.

Koje prednosti možemo postići digitalnim marketingom?

Digitalni marketing može pomoći preduzećima da ostvare bilo koju ili sve od sledećih prednosti:

Globalni doseg – Za razliku od tradicionalnih metoda, digitalni marketing nije nužno vezan za određenu geografsku oblast. Internet je dostupan kupcima širom svijeta. Ovo omogućava preduzećima da plasiraju i prodaju svoje proizvode klijentima koji žive u drugoj državi ili na drugom kontinentu.

Niska cijena – Da bi se postigao globalni domet marketinga putem tradicionalnih kanala, bila bi potrebna ozbiljna cijena. Sa druge strane, određeni aspekti digitalnog marketinga mogu se postići uz malo ulaganje vremena i resursa.

Targetiranje ciljne grupe – Digitalni marketing omogućava ciljanje veome specifične demografske lokacije potencijalnih kupaca. Targetiranje kupaca u određenpj geografskoj oblasti, industriji ili društvenom kanalu, preduzeća imaju mnogo veće šanse da dostignu svoju ciljnu grupu.

Izgradnja odnosa – Uspon društvenih medija pretvodio ih je u dominantnu komunikacijsku platformu za mnoge demografske kategorije kupaca. Šta više, kupci sve više žele da komuniciraju sa preduzećima pod njihovim uslovima i na platformi koju žele. Kao rezultat toga, preduzeća mogu izgraditi dugotrajne i lojalne odnose sa sadašnjim i potencijalnim klijentima.

Sve u svemu, preduzeća svih oblika i veličina mogu postići snažne koristi kroz efektivnu upotrebu metoda digitalnog marketinga. Troškovi se mogu prilagoditi svakom konkretnom poslu, zaobilazeći skupe metode tradicionalnog marketinga. Sa toliko pogodnosti koje su dostupne za skoro svačiji budžet, logično je zašto toliko preduzeća uspjeva sa naporima ove vrste reklamiranja.

>